سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11

سازگاری ویندوز 11
در این مقاله میخوانید:

ویندوز 11 با ورود خود به بازار با محدودیت‌های شدیدی که در مورد سخت‌افزارهای سازگار وضع کرد، بسیاری از کاربران را از خود دور کرد. البته اگر به سمت دیگر ماجرا نگاه کنیم، می‌بینیم که مایکروسافت سعی کرده تا با اعمال این محدودیت‌ها، اکوسیستم ایمن‌تری را برای کاربران فراهم کند تا احتمال آسیب‌های نرم‌افزاری و هک شدن کاربران کمتر شود.

با توجه به این موضوع امروز با شما هستیم تا سیستم موردنیاز برای ویندوز 11 را معرفی کرده و راهکار چک کردن سازگاری کامپیوترهای فعلی با ویندوز 11 را برای شما شرح دهیم. پس در ادامه همراه ما شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویندوز 11 هم می توانید مقاله آموزش صفر تا صد ویندوز 11 را مطالعه کنید.

سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11

برای نصب ویندوز 11، سیستم کاربران باید یک مشخصات حداقلی را همراه خود داشته باشد. این مشخصات به شرح زیر است:

  • پردازنده: انواع پردازنده‌های اینتل تولید شده نسل 8 به بالا (تولید از نیمه چهارم سال 2017) یا انواع پردازنده‌های ای ام دی از سری رایزن 3000 به بالا (تولید سال 2019 به بالا) با پشتیبانی از معماری X86 و سیستم‌عامل 64 بیتی
  • میزان حافظه موقت (رم): 4 گیگابایت
  • حداقل فضای موردنیاز برای نصب: 64 گیگابایت (در صورت نیاز برای به‌روزرسانی خودکار، 128 گیگابایت)
  • سخت افزار و تنظیمات بایوس موردنیاز: UEFI با قابلیت SecureBoot
  • ماژول TPM: نیازمند TPM (Trusted Platform Module) نسخه 2
  • پردازشگر گرافیکی: پردازشگر گرافیکی سازگار با DirectX 12 یا بالاتر با درایور 0
  • صفحه‌نمایش: حداقل ابعاد 8 اینچ با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل با قابلت ارائه رنگ 8 بیتی به‌ازای هر کانال

موارد فوق حداقل سیستم موردنیاز برای ارتقا به نسخه 11 ویندوز است که کاربران به آن نیاز دارند. البته عامل محدودکننده اصلی در هنگام نصب، بحث SecureBoot و TPM است که بسیار از کامپیوترهای قدیمی تر آن را نداشته و البته هر مادربورد و لپ‌ تاپ از آن پشتیبانی نمی‌کرد. البته همچنان شما می توانید ویندوز 10 روی سیستم خود داشته باشید.

هم اکنون قابلیت TPM در هر دو پردازنده اینتل و ای ام دی به‌صورت سخت افزاری و در درون خود پردازنده قرار دارند و از طرق منوی بایوس هر سیستم قابل‌دسترسی هستند.

بررسی سازگاری سیستم با ویندوز 11

برای بررسی سازگاری سیستم فعلی خود با ویندوز 11 می‌توانید از دو طریق اقدام کنید.

  1. استفاده از برنامه PC Health Check App شرکت مایکروسافت

چک کردن ویندوز 11

این برنامه توسط شرکت مایکروسافت برای کاربران ویندوز نوشته شده تا به بررسی وضعیت سلامت سیستم خود پرداخته و در صورت سازگاری با ویندوز 11 به آنها اطلاع دهد که این ویندوز قابل نصب است.

  1. مشاهده مشخصات سیستم در بخش About
    با توجه به حداقل مشخصات گفته شده می‌توانید با مراجعه به بخش About کامپیوتر خود، سازگاری سخت‌افزار خود را با نیازمندی‌های حداقلی مایکروسافت سنجیده و سپس در صورت اطمینان اقدام به نصب ویندوز 11 کنید.

شما در صورت نداشتن سخت‌افزار سازگار با ویندوز 11 کماکان با استفاده از یک شیوه خاص می‌توانید ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنید که در آینده‌ای نزدیک آن را برای شما شرح خواهیم داد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟